Przepis | Strona główna | Blog | Co jedzą Japończycy, że żyją dłużej niż inne narody?
Co jedzą Japończycy, że żyją dłużej niż inne narody?

Co jedzą Japończycy, że żyją dłużej niż inne narody?

Japończycy mają najdłuższą na świecie średnią długość życia, która w ostatnich latach stale wzrastała i wynosi obecnie średnio 84,2 lata. Jest to również kraj o największej liczbie stulatków na świecie: około 80 000 mieszkańców ma ponad 100 lat. Biorąc pod uwagę przywiązanie tego kraju do swoich zwyczajów, tradycyjna japońska dieta ma z tym wiele wspólnego.

Co jedzą Japończycy, że żyją dłużej niż inne narody?

Nie jeść do syta.

Japońska kultura sugeruje, aby jeść tylko do 80% swoich możliwości. Praktykowanie umiaru pozwala uniknąć objadania się, co może przynieść wiele korzyści: pomaga zapobiegać otyłości, usprawnia proces trawienia i zwiększa świadomość poczucia sytości i chęci podjadania.

Zielona herbata.

Zastąpienie kawy najpopularniejszym azjatyckim napojem może być dobrym początkiem. Jest to najbardziej antyoksydacyjna ze wszystkich herbat dostępnych na rynku, co czyni ją dobrodziejstwem dla opóźniania procesów starzenia się, zapobiegania nowotworom, wzmacniania układu odpornościowego, zmniejszania ryzyka chorób układu krążenia oraz obniżania poziomu glukozy i insuliny we krwi.

Wodorosty.

Nori, wakame, dulse, kombu — jest ich wiele odmian. Ogólnie rzecz biorąc, są one bardzo bogate w błonnik, wodę, minerały takie jak wapń, żelazo, selen, jod oraz witaminy B i E. I mają bardzo interesujące właściwości dla człowieka, na przykład alkalizują krew, zmniejszają magazynowanie tkanki tłuszczowej i eliminują metale ciężkie z organizmu. Czy wiesz, że wodorosty dulse są 30 razy bogatsze w potas niż banany, a nori ma dwa razy więcej białka niż wiele mięs?

Gotowane na parze.

Nie chodzi tylko o to, co Japończycy jedzą, ale jak to jedzą. Nie smażą swoich potraw, ale zazwyczaj gotują, gotują na parze lub grillują. Ten sposób gotowania pomaga zachować zarówno smak, jak i składniki odżywcze potraw.

Ryby przez cały czas.

Japończycy jedzą ryby nawet na śniadanie. Wydaje się, że za tymi potrawami bogatymi w witaminę D, przeciwutleniacze (tłuste ryby mają karoteny) i niezbędne tłuszcze, takie jak Omega 3, kryje się sekret ich niskiej zachorowalności na choroby serca, a także zdrowego metabolizmu.

Warzywa sezonowe.

Każdy w tym kraju wydaje się być bardzo kalendarzowy i ich dieta jest całkowicie rządzona przez to, co dyktuje natura. Japończycy zazwyczaj nie kupują owoców i warzyw spoza swoich granic, ani z wymuszonych upraw czy szklarni.

Japończycy i sfermentowana żywność.

Pokarmy takie jak pikle, miso, kombucha, kiszona kapusta czy kefir pomagają utrzymać zdrową mikrobiotę jelitową. Sfermentowana żywność zawiera kwas mlekowy, który tonizuje jelito grube i równoważy bakterie. Ponadto, dzięki procesowi fermentacji poprawia się strawność białek i zwiększa się biodostępność witamin, co ostatecznie skutkuje lepszym funkcjonowaniem trzustki, lepszym trawieniem i mniejszym prawdopodobieństwem wystąpienia zaparć. Czy wiesz, że Japończycy codziennie spożywają sfermentowaną żywność?

Długo żują i jedzą powoli.

Wiesz już, że żucie dużej ilości pokarmu wspomaga trawienie i prawidłowe przyswajanie składników odżywczych, ponieważ odciążamy żołądek. Japończycy nie spieszą się przy stole, jedzą spokojnie i z nastawieniem dalekim od zachodniego pośpiechu.

Taka atmosfera sprzyja odprężeniu, a udowodniono, że powolne i bezstresowe jedzenie przyczynia się do sytości i pomaga zapobiegać otyłości.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*