Przepis | Strona główna | Blog | Dlaczego warto sięgać po warzywa strączkowe?
Dlaczego warto sięgać po warzywa strączkowe?

Dlaczego warto sięgać po warzywa strączkowe?

Warzywa strączkowe są jednym z tych składników, bez których zdrowa dieta obejść się nie może. Dlaczego warto sięgać po te przepisy, w których te warzywa zajmują ważne miejsce? Na jakie korzyści mogą liczyć ci, którzy regularnie sięgają po te dary natury?

Powodów, dla których warto możliwie jak najczęściej sięgać po warzywa strączkowe, jest wiele. Wiadomo, że są one rewelacyjnymi źródłami wartościowego białka, stąd też ich stała obecność w dietach wegetariańskich i wegańskich.

W warzywach strączkowych możemy też znaleźć wiele innych składników odżywczych: witamin i minerałów, bez których nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Co możemy znaleźć w poszczególnych warzywach strączkowych? W fasoli znajdziemy spore ilości witamin z grupy B oraz tak ważnych minerałów, jak potas, magnez, fosfor oraz wapń.

Dzięki temu to warzywo odgrywa bardzo ważną rolę w menu tych osób, które borykają się z miażdżycą oraz z nadciśnieniem. Bardzo dużą wartością odżywczą wykazuje się też groch, w którym można znaleźć sporo żelaza oraz fosforu. Popularna soja jest rewelacyjnym źródłem witamin z grupy B oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, można w niej też znaleźć sporo składników mineralnych, takich jak: potas, fosfor i żelazo.

Bób, kolejne warzywo strączkowe będące ważnym składnikiem zdrowej diety, stanowi z kolei ważne źródło białka, witaminy C oraz beta-karotenu. Znaleźć w nim można również sporo witamin z grupy B oraz takich minerałów, jak żelazo, potas i magnez. Po bób warto też sięgać ze względu na fakt, iż zawiera on sporo błonnika – substancji, która ma bardzo dobry wpływ na stan naszego przewodu pokarmowego.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*