Przepis | Strona główna | Blog | Odkryj Buddha bowl!
Buddha Bowl miska szczęścia pełna obfitości

Odkryj Buddha bowl!

Niezależnie od tego, czy masz konta na portalach społecznościowych, czy nie, miski z kolorowym jedzeniem, które zalewają te aplikacje, są obecne w naszym codziennym życiu. A prawda jest taka, że ich apetyczne kolory i połączenia nie tylko nie pozostają niezauważone, ale wręcz zachęcają do ich spróbowania. Mówimy tu o misce Buddy. Wyjaśnimy, czym są te potrawy, co oferują i jak je przyrządzić. Wasz nowy jadłospis będzie miał czego zazdrościć! Zobacz też nasz przepis na Buddha Bowl – miska szczęścia pełna obfitości.

Czy to tylko jedzenie w misce?

Być może jest to pierwsze pytanie, które zadajemy sobie na widok tych kolorowych misek: czy to tylko sałatka w misce? Czy to tylko pokrojone jedzenie umieszczone w tej misce w ciekawy sposób?

Nie, nie jest. Można powiedzieć, że Buddha bowl to danie, które polega na łączeniu pewnych pokarmów, ale niekoniecznie jest to sałatka. Jego nazwa wzięła się stąd, że ze względu na swój kształt przypomina pełny brzuch Buddy. Może być też tak, że wzmianka o Buddzie wynika z tego, że jest to danie wegetariańskie. Nie mylić z Poké bowl, czyli innym daniem, które zaczyna zdobywać coraz większą popularność, a którego pierwowzorem są Hawaje. W tym przypadku Poké bowl zawiera pewne produkty pochodzenia zwierzęcego.

Buddha Bowl miska szczęścia pełna obfitości

Czy zatem Buddha bowl jest daniem łączonym? Cóż, można powiedzieć, że jest to wegetariańskie i zrównoważone danie, które ma na celu nasycić nas z odpowiednią ilością żywności w połączeniu w taki sposób, że oferuje niezbędne składniki odżywcze, które powinny być spożywane w tym posiłku. Zobaczmy, jakie produkty powinny się w niej znaleźć.

  1. Węglowodany. W naszej misce musimy dodać jakiś pokarm lub kombinację kilku pokarmów, które dostarczają nam tego składnika odżywczego, który jest tak niezbędny do codziennego życia: węglowodanów. Węglowodany są niezbędnym składnikiem odżywczym dla ich zaopatrzenia w energię. Powinny być one rozprowadzane w umiarkowanych ilościach w ciągu dnia, a jedzenie jest jednym z nich!
    Istnieje wiele pokarmów, które dostarczają nam węglowodanów, ale zawsze powinniśmy preferować pokarmy pełnoziarniste i te, które są mniej przetworzone. Na przykład, możemy dodać ryż, ziemniaki, słodkie ziemniaki, rośliny strączkowe, quinoa. Te potrawy można przyrządzać tak, jak lubimy: po prostu gotowane, gotowane i podsmażane z przyprawami lub ziołami, z naturalnym sosem. Jak lubimy!
  2. Tłuszcze. Tłuszcze są niezbędnym składnikiem odżywczym dla naszego organizmu. Są one niezbędne do rozwoju wielu funkcji fizjologicznych, w tym do transportu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje, są one rozpuszczalne tylko w tłuszczach.
    Ale nie wszystkie tłuszcze są takie same. Wszyscy słyszeliśmy o tłuszczach nasyconych i trans. Ale gdzie można je znaleźć? Tłuszcze te znajdują się zazwyczaj w żywności przetworzonej przemysłowo. Idealnym sposobem na ich uniknięcie jest priorytetowe traktowanie żywności zawierającej zdrowe tłuszcze, takie jak te znajdujące się w tłustych rybach, oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia, orzechach, jajkach i awokado. W tym przypadku, jako że jest to danie wegetariańskie, do dressingu użyjemy dobrej oliwy, a w przygotowaniu możemy wykorzystać również awokado lub orzechy.
  3. Białko. Ten makroskładnik odżywczy jest jednym z najbardziej znanych ze względu na swoją funkcję strukturalną: jest pokarmem dla mięśni. Białko może być pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego. Pierwszy z nich można znaleźć w rybach, mięsie (czerwonym lub białym) i jajach. Te ostatnie są czasem trudniejsze do wykrycia, ale soja, quinoa, rośliny strączkowe, tofu i konopie są dobrymi źródłami białka roślinnego.
    W rzeczywistości jedynym pożywieniem zawierającym wszystkie aminokwasy, które składają się na pełnowartościowe białko, jest soja. Wszystkie inne produkty spożywcze są zazwyczaj pozbawione jednego z tych aminokwasów. Aby go uzupełnić, wystarczy połączyć którykolwiek z tych brakujących pokarmów z płatkami zbożowymi, ponieważ zawierają one właśnie ten element, którego nam brakuje, aby mieć nasze wysokiej jakości białko. A skoro w misce Buddy znajduje się już pokarm bogaty w węglowodany, to jest prawdopodobne, że w tym samym spożyciu uzupełniamy już nasze białko.

Nic nie szkodzi, jeśli nie zrobimy tej mieszanki od razu: jeśli rano zjedliśmy chleb, a w południe wsypaliśmy do miski soczewicę, połączy się ona nawet po kilku godzinach!

I nie zapominajmy o warzywach! Tutaj kombinacje są nieograniczone: sałata, kapusta, brokuły, szpinak, bakłażan, cukinia, ogórek, pomidory. Cokolwiek lubisz najbardziej! Nie bój się improwizować. Aby dodać do swojego menu dodatkową dawkę antyoksydantów, możesz dołączyć do Buddha Bowl napar ziołowy

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*