Przepis | Strona główna | Blog | Czy zrzucanie wagi musi wiązać się z wyrzeczeniami?
Czy zrzucanie wagi musi wiązać się z wyrzeczeniami?

Czy zrzucanie wagi musi wiązać się z wyrzeczeniami?

Okres wiosenny wiąże się zazwyczaj z wnioskiem, że lato jest już coraz bliżej, więc zasadnym byłoby zrzucenie przynajmniej kilku kilogramów, by wyglądać lepiej na plaży lub nad jeziorem. Niejednokrotnie bywa jednak, że jest to dla danej osoby bardzo deprymująca i zniechęcająca myśl.

To zupełnie naturalny dla organizmu mechanizm, że, jeśli przez dłuższy okres ani nie ćwiczyliśmy, ani nie odżywialiśmy się najzdrowiej na świecie, perspektywa choćby kilkunastominutowej przebieżki będzie sprawiać wrażenie przerażającej katorgi. Oczywiście to nie jest jedyny scenariusz: możemy na przykład złapać kontuzję, która znacznie ograniczy wachlarz naszych możliwości lub mieszkać w okolicy, w której nie ma profesjonalnie zorganizowanej siłowni lub centrum fitness.

Możemy też po prostu nie przepadać za aktywnością fizyczną i fakt, że wchodzimy do mieszkania po schodach zamiast wjeżdżać windą, uznać za wystarczającą ilość wyrzeczeń w naszym życiu. Wszystkie te scenariusze sprowadzają się do sytuacji, w której nie możemy lub nie chcemy katować się ćwiczeniami siłowymi i aerobowymi i potrzebujemy innego, skutecznego sposobu na schudnięcie.

Sposób taki jak najbardziej istnieje, choć należy pamiętać, że jeśli rezygnujemy z ćwiczeń, nie możemy liczyć na to, że efekty przyjdą w mgnieniu oka. Podstawową kwestią wydaje się być zrozumienie prostego faktu, że za gubienie zbędnych kilogramów w większym stopniu odpowiada rozsądnie rozpisana dieta, a nie trening, choć to dopiero kombinacja tych dwóch czynników daje prawdziwie zjawiskowe efekty, które przychodzą w dodatku w dosyć szybkim tempie. Jeśli nie mamy ochoty na ćwiczenia i związane z nimi wyrzeczenia, należy się skupić przede wszystkim na diecie.

I tutaj znów pojawia się problem, ponieważ dieta rozpisana pod spalanie tłuszczu również kojarzy się z koniecznością wciskania w siebie różnych specyfików i dań, na które normalnie nie chcielibyśmy nawet patrzeć, nie mówiąc już o jedzeniu ich ze smakiem w ramach codziennej diety. Wszelkiego rodzaju owsianki i inne tego typu rzeczy znacznej części osób kojarzą się pejoratywnie i nie ma w tym nic dziwnego. Nie jest do końca tak, że żeby dieta była skuteczna, musimy zrezygnować ze wszystkich ulubionych smaków i w pełni poświęcić się wyrzeczeniom.

Najbardziej istotną sprawą w procesie chudnięcia są proporcje i zadbanie o to, by organizm otrzymywał właściwe ilości substancji odżywczych. Warto jest sprawdzić jeden z wielu dostępnych w internecie kalkulatorów zapotrzebowania kalorycznego, który wypełniamy w dosłownie pół minuty i po tym otrzymujemy czarno na białym, ile nasz organizm potrzebuje kalorii w ciągu dnia. Jeśli chcemy schudnąć, należy to zapotrzebowanie uciąć o dwieście-trzysta kalorii.

Obcięcie więcej nie skończy się dobrze, ponieważ głodzony organizm zacznie odkładać tkankę tłuszczową. Lekki deficyt kaloryczny pobudzi natomiast nasz organizm do ciągłej pracy, której podoła, jeśli zadbamy o to, by dostarczać mu wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Jeśli będziemy dbać o odpowiednią liczbę dostarczanych kilokalorii i substancji odżywczych, to, co właściwie jemy, jest już kwestią drugoplanową, choć oczywiście dobrze jest ograniczać słodycze i zwiększyć ilość spożywanych owoców i warzyw, by przyśpieszyć nieco efekt.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*