Przepis | Strona główna | Blog | Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?
Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Umiarkowane picie kawy może przynieść liczne korzyści zdrowotne, którymi są: regulacja ciśnienia tętniczego, spadek masy ciała i zmniejszenie ryzyka chorób układu krążenia oraz cukrzycy. Jednak który sposób parzenia kawy pozwoli wydobyć z niej najwięcej właściwości zdrowotnych?

Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Badanie, które zamieściło w sieci European Journal of Preventive Cardiology wskazuje, że filtrowanie kawy (np. z zastosowaniem papierowego filtra) może sprzyjać dla zdrowiu, zwłaszcza osobom starszym. Specjaliści po przeprowadzeniu ankiety rozpatrzyli wyniki. Okazało się, że wśród 500 tys. zdrowych ludzi pijących kawę (w wieku 20-79 lat), których kontrolowano przez prawie 20 lat, to ludzie do 60 roku życia, pijący średnio jedną, a maksymalnie cztery filiżanki kawy, głównie filtrowanej, mieli niższe współczynniki chorób tętnic oraz ogólnej śmiertelności.

Obniżony indeks zgonów utrzymywał się w przypadku osób w wieku 60 lat oraz starszych, którzy pili kawę filtrowaną, aczkolwiek zanikał u tych, którzy w ciągu dnia pili pięć lub więcej filiżanek. Analiza miała zakres obserwacyjny i nie uzasadnia, że kawa filtrowana w porównaniu z kawą niefiltrowaną jest zdrowsza, jednak ma znaczenie.

Kawa niepoddana filtracji posiada diterpeny, czyli substancje, które prawdopodobnie podnoszą stężenie cholesterolu, a eksperci są zdania, że w filiżance takiej kawy jest nawet 30 razy więcej diterpenów niż w takiej samej porcji kawy filtrowanej. Zaleca się, aby dzienne spożycie kawy nie przekraczało pięciu filiżanek.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*