Przepis | Strona główna | Blog | Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?
Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Umiarkowane picie kawy może przynieść liczne korzyści zdrowotne, którymi są: regulacja ciśnienia tętniczego, spadek masy ciała i zmniejszenie ryzyka chorób układu krążenia oraz cukrzycy. Jednak który sposób parzenia kawy pozwoli wydobyć z niej najwięcej właściwości zdrowotnych?

Jaki jest najzdrowszy sposób parzenia kawy?

Badanie, które zamieściło w sieci European Journal of Preventive Cardiology wskazuje, że filtrowanie kawy (np. z zastosowaniem papierowego filtra) może sprzyjać dla zdrowiu, zwłaszcza osobom starszym. Specjaliści po przeprowadzeniu ankiety rozpatrzyli wyniki. Okazało się, że wśród 500 tys. zdrowych ludzi pijących kawę (w wieku 20-79 lat), których kontrolowano przez prawie 20 lat, to ludzie do 60 roku życia, pijący średnio jedną, a maksymalnie cztery filiżanki kawy, głównie filtrowanej, mieli niższe współczynniki chorób tętnic oraz ogólnej śmiertelności.

Obniżony indeks zgonów utrzymywał się w przypadku osób w wieku 60 lat oraz starszych, którzy pili kawę filtrowaną, aczkolwiek zanikał u tych, którzy w ciągu dnia pili pięć lub więcej filiżanek. Analiza miała zakres obserwacyjny i nie uzasadnia, że kawa filtrowana w porównaniu z kawą niefiltrowaną jest zdrowsza, jednak ma znaczenie.

Kawa niepoddana filtracji posiada diterpeny, czyli substancje, które prawdopodobnie podnoszą stężenie cholesterolu, a eksperci są zdania, że w filiżance takiej kawy jest nawet 30 razy więcej diterpenów niż w takiej samej porcji kawy filtrowanej. Zaleca się, aby dzienne spożycie kawy nie przekraczało pięciu filiżanek.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*