Przepis | Strona główna | Blog | Wskazówki, jak podczas diety nie liczyć kalorii
Wskazówki, jak podczas diety nie liczyć kalorii

Wskazówki, jak podczas diety nie liczyć kalorii

Kiedy mówimy o utracie wagi, pierwszą rzeczą, która przychodzi nam na myśl jest “chodzenie głodnym” i aby to zrobić często ważymy nasze jedzenie, aby śledzić kalorie. W ten sam sposób, większość ludzi, którzy idą do dietetyka oczekują, że otrzymają wytyczne dotyczące wagi żywności, którą powinni jeść. Oczekują, że zostaną poinformowani, ile kalorii należy spożywać w ciągu dnia. Jest jednak możliwe, aby schudnąć bez liczenia kalorii. Przyjrzyjmy się temu!

Co to są kalorie?

Kaloria to ilość ciepła potrzebna do podniesienia temperatury jednego grama wody o jeden stopień. Ale kiedy mówimy o żywności, możemy powiedzieć, że kalorie są jednostką miary energii, którą te pokarmy nam dostarczają.

Znaczenie obliczania kalorii w procesie odchudzania opiera się na przekonaniu, że dieta zawierająca mniej kalorii niż zazwyczaj spalamy powoduje utratę wagi. Ale prawda jest taka, że utrata wagi nie jest tylko o cięcia kalorii. W rzeczywistości, można schudnąć bez konieczności obliczania kalorii we wszystkim, co jesz. Jest kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Wskazówki, jak podczas diety nie liczyć kalorii

Spalanie większej lub mniejszej ilości kalorii.

Oprócz ilości kalorii, które spożywamy, istnieją inne czynniki, które zmieniają wchłanianie tych kalorii, które są ważne do rozważenia. Po pierwsze, należy zauważyć, że ilość kalorii w żywności zależy od wielkości żywności i odmiany. Istnieją nawet różnice między źródłami, gdzie kalorii tych środków spożywczych są wymienione, ponieważ metoda pomiaru nie jest dokładna. Musimy jednak wziąć pod uwagę także inne okoliczności.

  1. Jak się go gotuje? Technika, której używamy do gotowania żywności może zmienić jej całkowitą ilość kalorii. Doskonałym przykładem jest smażone i panierowane jedzenie, ponieważ energia z oleju i panierki jest dodawana. Z drugiej strony, kaloryczność niektórych pokarmów może być również nieznacznie obniżona. Tak jest na przykład w przypadku ziemniaków. Po ugotowaniu, jeśli pozwolimy im ostygnąć, zwiększa się ich odporność na skrobię, co powoduje nieznaczne obniżenie ich kaloryczności.
  2. Jak wygląda Twoja florą jelitową? Mikrobiota w naszych jelitach wpływa na sposób, w jaki przyswajamy energię. To zbiór mikroorganizmów i bakterii, które żyją razem z nami w ścianach naszych jelit. Skład mikrobioty jest unikalny dla każdego człowieka. Zależy więc od sposobu odżywiania, rodzaju spożywanych pokarmów, odpoczynku, stresu. Ale co mikrobiota ma wspólnego z jedzeniem bez liczenia kalorii? Cóż, nie bierzemy pod uwagę, że ta mikrobiota jest odpowiedzialna za to, jak absorbujemy energię. Zrównoważona mikrobiota sprzyja wchłanianiu składników odżywczych z pożywienia, w przeciwieństwie do kogoś z niezrównoważoną mikrobiotą. Dlatego w naszym interesie jest posiadanie zrównoważonej, zdrowej mikrobioty. Jak to osiągnąć? Między innymi poprzez zdrowe odżywianie, unikanie stresu i leków — takich jak antybiotyki.
    Zatem czy można jeść bez liczenia kalorii i czy mogę poprawić skład ciała? Tak, można i to i to. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

Posłuchaj siebie.

Czasami jemy tylko po to, żeby jeść, bo jest czas, bo musimy odpocząć — to wymówka. W rzeczywistości często nie czujemy się głodni. Jedzenie bez potrzeby to wprowadzanie do organizmu ilości kalorii, których nasz organizm nie potrzebuje, a które w efekcie końcowym staną się rezerwą energetyczną: tłuszczem.
Najlepiej jest “jeść intuicyjnie”, czyli pozwalając się prowadzić swoim prawdziwym odczuciom. Aby to osiągnąć, musisz być bardzo uważny na to, co dzieje się w Twoim ciele: czy jeśli nadszedł czas na jedzenie: czy jesteś naprawdę głodny, czy zjesz, żeby potowarzyszyć koledze? Czy jesteś naprawdę głodny, czy jeśli poczekasz 10 minut, to Ci przejdzie? Czy jesteś naprawdę głodny, czy to najlepsza wymówka, żeby oderwać się na chwilę od komputera? Jeśli nie jesteś naprawdę głodny, to po co się objadać? Powinniśmy odżywiać się świadomie i w zdrowy sposób.

Zmniejsz spożycie węglowodanów i zwiększ spożycie białka.

Białka generują więcej wydatków podczas ich trawienia niż reszta składników odżywczych. Z drugiej strony węglowodany, obecne w chlebie, makaronie, ryżu, płatkach śniadaniowych są składnikiem odżywczym, którego nadużywamy w naszym codziennym życiu, prawie nie zdając sobie z tego sprawy. Co więcej, nie generują one prawie żadnych kosztów w naszym procesie trawienia. Tak więc, bez liczenia: ogranicz pokarmy z grupy węglowodanów, a zwiększ nieco te, które dostarczają białka, takie jak mięso, ryby, jaja, rośliny strączkowe.

Unikaj produktów przetworzonych.

Tak, prawdziwe jedzenie jest zdrowsze, jak wiemy. Ponadto, jego skład odżywczy jest złożony z różnych substancji, które mają tendencję do spowolnienia trawienia własnych składników odżywczych, a to sprzyja lepszemu trawieniu i lepszemu wykorzystaniu energii dostarczanej przez to jedzenie.

Zmniejsz porcje tego, co jesz.

Jeśli mówiliśmy o jedzeniu tylko wtedy, gdy jesteśmy naprawdę głodni, oznacza to, że porcje, które spożywamy powinny być odpowiedniej wielkości. W większości przypadków, kiedy ktoś przybiera na wadze, najczęściej powtarzane jest zdanie: “skoro jem tak samo, to nie rozumiem, dlaczego teraz przybieram na wadze”.

Cóż, nie zawsze jesteśmy tacy sami: nie zawsze wykonujemy tę samą ilość aktywności fizycznej, nie zawsze mamy ten sam wydatek energetyczny, ponieważ nasz metabolizm się zmienia, nasz system hormonalny nie zawsze jest stały. Ale mimo to, stale utrzymujemy objętość tego, co nakładamy na nasz talerz. Musimy się dostosować! Wykonujemy mniej ćwiczeń fizycznych, więc logicznie rzecz biorąc musimy jeść mniej niż wcześniej. Jeśli tego nie robimy, powstaje nadmiar kalorii, które w końcu się kumulują.

Pomagaj sobie herbatami ziołowymi, aby uniknąć liczenia większej ilości kalorii.

Utrzymywanie odpowiedniego nawodnienia organizmu zapobiega myleniu uczucia głodu z uczuciem pragnienia. A jednym ze sposobów na nawodnienie organizmu podczas chwili dla siebie są herbaty ziołowe.

Oprócz tych konkretnych wskazówek należy oczywiście stosować zrównoważoną dietę z dużą ilością owoców i warzyw, unikać alkoholu, słodyczy i przetworzonej żywności oraz być aktywnym fizycznie! Dzięki temu możesz uwolnić się od liczenia kalorii i komfortowo osiągnąć swój cel!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*