Przepis | Strona główna | Blog | Wskazówki, jak uniknąć wzdęć po jedzeniu
Wskazówki, jak uniknąć wzdęć po jedzeniu

Wskazówki, jak uniknąć wzdęć po jedzeniu

Czasami po zakończeniu jedzenia czujemy się ciężcy i wzdęci, co powoduje duży dyskomfort fizyczny. Aby pomóc Ci w rozwiązaniu tego dokuczliwego problemu, chcemy przedstawić kilka wskazówek, jak uniknąć wzdęć po jedzeniu.

Czym są wzdęcia?

Wzdęcia po jedzeniu są zwykle spowodowane nagromadzeniem gazów jelitowych, które powstają w wyniku spożywania niektórych pokarmów. Powodują one gromadzenie się produktów przemiany materii w jelicie grubym, gdzie bakterie żywią się nimi, wytwarzając irytujące pęcherzyki gazu.

To właśnie te pęcherzyki powodują  kłucie w brzuchu. W poważniejszych przypadkach mogą wystąpić takie objawy, jak nudności, wymioty, biegunka, zgaga, a nawet krew w stolcu. W takim przypadku należy skonsultować się z lekarzem, ponieważ będzie on wiedział, jak postawić właściwą diagnozę i wykryć inne możliwe zaburzenia w organizmie.

Niektórzy ludzie częściej niż inni cierpią na wzdęcia jelit, ponieważ zależy to od właściwości naszego organizmu. Możemy tego uniknąć, stosując się do kilku wskazówek. Na przykład spożywanie posiłków w odpowiednim czasie i w przyjemnym otoczeniu jest niezbędne dla dobrego trawienia. Potrzebne będzie co najmniej 20 minut i otoczenie z dala od głośnych dźwięków i kłótni, ponieważ stres zmniejsza produkcję kwasów żołądkowych.

Co robić, aby pozbawić się wzdęć po posiłkach?

Krótki spacer po jedzeniu to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zmniejszenie gazów i wzdęć po jedzeniu. Wystarczy około 15 minut, aby rozruszać jelita, co sprzyja dobremu trawieniu i pomaga w szybszym przyswajaniu pokarmu. W ten sposób znika uczucie wzdęcia. Ważne jest, aby ćwiczenia te były umiarkowane, ponieważ zbyt szybkie bieganie lub chodzenie przyniesie odwrotny skutek.

Jak unikać wzdęć?

Eksperci twierdzą, że nagromadzenie gazów jest spowodowane spożywaniem niewłaściwych pokarmów, niezależnie od ich ilości. W tym sensie należy uważać na mieszanki, unikając na przykład łączenia mięsa z produktami mlecznymi. W rzeczywistości zaleca się umiarkowane spożycie produktów mlecznych w naszej diecie, ponieważ w nadmiarze mogą one powodować wzdęcia brzucha. Ponadto wiele osób ma problemy z trawieniem laktozy.

Należy pamiętać, ze dobre przeżuwanie pokarmu jest niezbędne, aby uniknąć ciężkiego trawienia. Jeśli nie przeżuwamy wystarczająco dużo, zmuszamy żołądek do podwójnej pracy, co powoduje uczucie ciężkości. Możemy nawet odczuwać nadmierne zmęczenie lub senność, ponieważ nasz organizm wydatkuje dodatkową energię.

Podjadanie między posiłkami również powoduje wzdęcia brzucha, jeśli spożywamy pieczywo przemysłowe i produkty bogate w tłuszcz. Najlepiej jest jeść owoce, ponieważ zawarte w nich cukry ulegają fermentacji w żołądku i przechodzą w stanie prawie nienaruszonym do jelita, gdzie są szybciej wchłaniane. Ułatwia to motorykę jelit i zapobiega tworzeniu się gazów.

Zaleca się wypijanie szklanki ciepłej wody pod koniec każdego posiłku, ponieważ pomaga ona rozszerzyć przewód pokarmowy, zwiększając przepływ krwi, dzięki czemu pokarm jest łatwiej trawiony. Podobnie, picie naparu ziołowego przyspiesza proces trawienia i pomaga w usuwaniu toksyn

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*