Przepis | Strona główna | Blog | Fasolka szparagowa a układ pokarmowy
Fasolka szparagowa a układ pokarmowy

Fasolka szparagowa a układ pokarmowy

Dziś większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowa dieta może być naszym sojusznikiem w walce z licznymi schorzeniami i dolegliwościami. Kluczem do sukcesu jest wybieranie odpowiednich produktów spożywczych.

Po jakie warzywo powinni sięgać ci, którym życie utrudniają problemy związane z praca układu pokarmowego? Jednym z tych darów natury, które w walce z takimi przypadłościami mogą się rewelacyjnie sprawdzić, jest fasolka szparagowa. Na jakie mogą liczyć ci, którzy włączą ją do swego menu?

Fasolka szparagowa to źródło wielu cennych dla naszego organizmu minerałów oraz witamin, jednak dla układu pokarmowego największym walorem tego warzywa jest fakt, iż znajduje się w nim sporo błonnika. Ta substancja w naturalny sposób wspiera nasz układ pokarmowy, oczyszcza jelita, jest też jednym z najskuteczniejszych leków na tak uciążliwą przypadłość, jaką są zaparcia.

Innym powodem, dla którego warto włączyć fasolkę szparagową do swej diety, jest znajdujący się w niej mangan. Dzięki niemu nasz organizm lepiej wchłania pozostałe składniki odżywcze, co pozwala nam poprawić ogólny stan zdrowia. Wiadomo też, że dzięki zawartości sporych ilości beta karotenu oraz witaminy C, dieta z udziałem fasolki szparagowej może nam zapewnić skuteczniejszą ochronę przez chorobami nowotworowymi, a przede wszystkim – przed rakiem jelita grubego.

Ciekawe przepisy na dania z fasolką szparagową w roli głównej sprawiają, że sporządzanie ciekawych, smacznych i zdrowych potraw z tym warzywem staje się bardzo prostym zadaniem. Dzięki temu każdy z nas może się cieszyć wspaniałym smakiem tego warzywa, a jednocześnie – w pełni korzystać z jego leczniczych właściwości.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*