Przepis | Strona główna | Blog | Poradnik ProstePesto. Biała fasola i jej wartość odżywcza
Poradnik ProstePesto. Biała fasola i jej wartość odżywcza

Poradnik ProstePesto. Biała fasola i jej wartość odżywcza

Biała fasola to ważny składnik zdrowej diety, po który warto sięgać regularnie. Dlaczego? Bo biała fasola to rewelacyjne źródło cennych dla zdrowia składników odżywczych, dzięki którym nasz organizm otrzymuje cenne wsparcie w walce z codziennymi wyzwaniami. Co warto wiedzieć na ten temat?

Biała fasola to wspaniała roślina strączkowa, która może nam dostarczyć sporej ilości roślinnego białka, błonnika oraz kwasów tłuszczowych. W białej fasoli można też znaleźć sporo witaminy A oraz witamin z grupy B, nie brak tu również witaminy C, dzięki której nasz układ odpornościowy może sprawniej funkcjonować.

Biała fasola jest też bardzo dobrym źródłem składników mineralnych, takich jak: cynk, fosfor, żelazo oraz magnez. Tak wielka wartość odżywcza sprawia, iż fasola świetnie sprawdza się w profilaktyce chorób nowotworowych oraz chorób układu sercowo-naczyniowego.

Zdrowa dieta, w której ta roślina strączkowa będzie się pojawiała regularnie, pozwoli nam uniknąć problemów ze zbyt wysokim stężeniem złego cholesterolu, wpłynie też bardzo dobrze na nasze serce oraz wątrobę. Wiadomo też, że biała fasola może mieć świetny wpływ na proces trawienia, a dzięki sporej ilości fitosteroli będzie cennym wsparciem dla kobiet w okresie menopauzy.

Dzięki białej fasoli możemy też w ciekawy sposób urozmaicić swą dietę. Przepisy na pyszne dania z takim dodatkiem pozwolą nam przygotować nie tylko smaczne i pożywne zupy, ale i pyszne kotlety i inne przysmaki. Białą fasolę docenią z pewnością ci, którzy chętnie sięgają po dania kuchni meksykańskiej, której symbolami stały się tortille. Możliwości włączenia białej fasoli do menu jest sporo, a im wcześniej to zrobimy, tym lepiej dla nas.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*