Przepis | Strona główna | Blog | Ryby wspomagają organizm i odchudzanie co dnia
Ryby wspomagają organizm i odchudzanie co dnia

Ryby wspomagają organizm i odchudzanie co dnia

Odchudzanie, to zawsze stresujący okres w życiu osoby pragnącej schudnąć. W tym czasie ciągle kontrolujemy wagę, czy ubyło nam choć pół kilograma. I ubywa nam wagi bardzo szybko, ale tylko w pierwszym miesiącu odchudzania. Jesteśmy więc zafascynowani skutkami odchudzania i planujemy dalsze zrzucanie zbędnych kilogramów. Jednak bardzo szybko rozczarowujemy się, bo waga nie chce spadać w dół. Wówczas powstaje zniechęcenie. Wielu z nas zaprzestaje liczenia kalorii.

Lecz należy pamiętać, że ów impas, to okres przejściowy, który musi się zdarzyć u każdego odchudzającego się. Po czym, gdy jesteśmy konsekwentni następuje dalsze chudnięcie.

W kuracji odchudzającej najważniejsze jest nieprzekraczanie zalecanej liczby kalorii. Czyli wybieranie takich potraw, które nasycą, dostarczą naszemu organizmowi odpowiednich składników, a jednocześnie nie są tuczące. Takim produktem wartym polecenia są różnego rodzaju ryby, np. pstrąg.

Pstrąg należy do ryb z rodziny łososiowatych. Pstrągi żyją w wodach słodkich, głównie w rzekach i górskich strumieniach, gdzie istnieje bystry prąd. Mięso z pstrąga jest bardzo cenione w gastronomi.

Jakie pstrągi są najlepsze ?

Najlepsze są ryby świeże i małe do 20 dekagramów. U świeżego pstrąga łuska jest gładka, przylega do skóry i jest błyszcząca. Świeżą rybę warto przyrządzić od razu. Należy posolić kawałki i wstawić do lodówki. Pstrągi posiadają delikatne, bladoróżowe i chude mięso. Pstrąga strumieniowego w 100 gramach posiada około stu kalorii.

Pstrąg dostarcza naszemu organizmowi pełnowartościowego białka, które jest łatwo przyswajalne. A także witaminę A, D, B, E. Oraz wiele cennych pierwiastków, jak magnez, żelazo, potas, wapń, fosfor. Posiada najwięcej ze wszystkich ryb słodkowodnych cennych kwasów omega-3. I dlatego jest bardzo ważnym wspomagaczem naszego serca i układu krążenia, wpływa na odnowę i wzrost komórek, wspomaga układ kostny. A także przywraca skórze młody wygląd, wspomaga nasze oczy.

Najmniej kaloryczne, co jest niezmiernie ważne podczas kuracji odchudzającej są pstrągi podobnie jak i inne ryby ugotowane na parze lub upieczone na grillu, bądź w piecu. Tak przyrządzony pstrąg lub każda inna ryba są też lekkostrawne.

Pstrągi można także wędzić. Będą posiadać wtedy złocistą skórkę, która łatwo daje się zdjąć. Pstrągi wędzi się w całości. Mięso z pstrąga jest delikatne i posiada różowy kolor. Jednak trzeba wiedzieć, że wędzone pstrągi podobnie jak i inne ryby są bardziej kaloryczne i mniej lekkostrawne. Wędzenie ryb sprawia też, że zjadane w dużych ilościach mogą być szkodliwe, gdyż zawierają w sobie dużo dymu i soli. Osoby posiadające kłopoty z układem pokarmowym, chorobą nerek, czy nadciśnieniem lepiej niech unikają ryb wędzonych.

A jak wędzić? Sprawdź nasze przepisy na wędzone mięsa!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*