Przepis | Strona główna | Blog | Skarby natury. Szpinak. Dlaczego warto go jeść?
Skarby natury. Szpinak. Dlaczego warto go jeść?

Skarby natury. Szpinak. Dlaczego warto go jeść?

Szpinak jest wspaniałą, delikatną, zieloną rośliną której liście mogą zdziałać naprawdę cuda. Wszystko to ze względu na jego budowę i strukturę składników mineralnych znajdujących się w jego jadalnej części czyli soczyście zielonych listkach.

Dlaczego warto sięgnąć po szpinak, i wprowadzić go jako jeden z podstawowych składników naszej diety? Po pierwsze należy wspomnieć, że szpinak należy do niewielu z tych warzyw, które zawierają wiele substancji aktywnie biologicznych, a co za tym idzie ich spożywanie niesie ze sobą wiele pozytywnych prozdrowotnych skutków dla naszego organizmu. Jedząc go regularnie , zarówno na surowo, jako dodatek do potraw lub różnego rodzaju koktajli i soków, możemy łatwo sprawić, że nasze zdrowie i samopoczucie znacznie ulegnie poprawie.

Co takiego ma w sobie szpinak, że staje się w dzisiejszej dobie promocji zdrowego żywienia tak chętnie wychwytywanym, a zarazem wykwintnym warzywem?

Szpinak jest przede wszystkim produktem niskokalorycznym, jego spożycie zwiększa uczucie sytości, przyspiesza metabolizm a zawarte w nim witaminy z grupy B pozwalają na szybkie spalanie tłuszczu, jest w związku z tym szczególnie polecany dla osób odchudzających się.

Warzywo to, to także skarbnica mikro i makroelementów między innym witaminy C, fosforu, wapnia, magnezu, jodu, potasu. Często jest określany jako bomba witaminowo-żelazowa, ze względu na stosunkowo wysoką zawartość tego pierwiastka jakim jest żelazo. Powinny więc szczególnie sięgnąć po niego osoby mające problemy z sercem, czy taką dolegliwością jaką jest między innymi anemia.
Poza tym szpinak zawiera także liczne antyoksydanty, świetnie radzi sobie z oczyszczaniem organizmu ze złogów, usuwa zły cholesterol, reguluje ciśnienie krwi, może być więc stosowany także u osób zmagających się z taką przypadłością jak miażdżyca naczyń krwionośnych.

Ochrania nasz mózg i wspomaga jego funkcjonowanie, opóźniając między innymi proces utraty pamięci. Spożywając szpinak musimy jednak uważać na to jakie porcje spożywamy, gdyż zawiera on wysokie ilości kwasu szczawiowego, co w połączeniu z wapniem może tworzyć związki tak zwane szczawiany wapnia, które niekorzystnie wpływają na osoby, które mają problemy z nerkami. W ten sposób mogą się u nich tworzyć kamienie nerkowe, nie jest więc polecany dla osób zmagających się z chorobą jaką jest kamica nerkowa. Mimo wszystko, w granicach rozwagi i rozsądku warto urozmaicić naszą codzienną dietę i sięgnąć po to zielone odżywcze warzywo.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*