Przepis | Strona główna | Blog | Sód. Jak unikać problemów z jego nadmiarem?
Sód. Jak unikać problemów z jego nadmiarem?

Sód. Jak unikać problemów z jego nadmiarem?

Nadmierna ilość soli nie służy naszemu zdrowiu, mimo to bez odpowiednich ilości sodu nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować w odpowiedni sposób. Minerał ten spełnia ważną rolę, warto zatem sięgać po te produkty, które są jego naturalnym źródłem. Co robić, by codzienna dieta dostarczyła nam odpowiednich ilości sodu?

Po jakie produkty spożywcze powinniśmy sięgać, by czerpać sód z lepszych źródeł, niż sól? Oto kilka porad dla tych, którzy chcą zadbać o swe zdrowie i wprowadzić kilka pozytywnych zmian do swego menu.

Sód i jego rola w naszym organizmie

Choć nadmiar sodu jest szkodliwy, jego niedobory mogą mieć dla każdego z nas wiele poważnych konsekwencji. To sód wpływa na ruch mięśni, ma też istotny wpływ na ciśnienie krwi. Niestety, nadmierna ilość sodu może się przyczynić do rozwoju problemów z nadciśnieniem, niezbędne jest zatem zwracanie uwagi na to, ile sodu trafia każdego dnia do naszego organizmu.

Źródła sodu

Sód obecny jest w wielu produktach spożywczych, co sprawia, że jego nadmierne spożycie jest możliwe nawet w chwili, gdy nie korzystamy z soli. Warto zatem wiedzieć, gdzie sodu jest najwięcej, i tak układać dietę, by nie narażać się na problemy związane z jego nadmierną ilością w organizmie.

Oliwki, sardynki, sery i wędliny – oto naturalne źródła sodu, które na naszych talerzach pojawiają się dość często. Warto jednak pamiętać, że nawet w brokułach, sałacie oraz w rzodkiewce pojawiają się spore ilości sodu, zatem na ryzyko przekroczenia codziennej zalecanej dawki jesteśmy narażeni w wyjątkowy sposób.

Gdy sodu jest zbyt wiele

Niedobory sodu są problemem bardzo rzadkim. Znacznie częściej występują sytuacje, w których główną przyczyną problemów zdrowotnych okazuje się nadmierna ilość sodu w diecie. Jakie objawy powinny wzbudzić nasze zaniepokojenie?

Zbyt wysokie ciśnienie krwi jest tu jednym z najbardziej charakterystycznych symptomów, warto jednak pamiętać, iż zbyt duża ilość soli w diecie sprzyja problemom z podwyższoną ilością cholesterolu. Zmęczenie, problemy z wątrobą, sercem i nerkami – oto kolejne dolegliwości, na które narażają się osoby zbyt chętnie sięgające po sól.

Warto też pamiętać o negatywnym wpływie soli na urodę. Jej nadmiar sprzyja przesuszaniu się skóry, co negatywnie wpływa i na nasz wygląd, i na nasze samopoczucie.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*