Przepis | Strona główna | Blog | Wegańskie potrawy co poprawią koncentrację
Wegańskie potrawy co poprawią koncentrację

Wegańskie potrawy co poprawią koncentrację

Koncentracja: ta zdolność poznawcza, która dla niektórych jest tak łatwa do utrzymania, ale innym zajmuje pół życia, aby ją osiągnąć. Weganizm i koncentracja idą w parze, ponieważ wiele pokarmów, które pomagają nam utrzymać koncentrację, to warzywa. Posiadanie zdolności do utrzymania koncentracji może przynieść tylko korzyści w naszym codziennym życiu, w każdej jego dziedzinie. Ale jak wiadomo, w wielu przypadkach utrzymanie go jest żmudnym i skomplikowanym zadaniem, które wymaga dużo siły woli i wytrwałości.

Dla wielu osób bycie skoncentrowanym oznacza ustanowienie całkowitego i doskonałego połączenia pomiędzy naszym ciałem i umysłem, co wymaga współpracy i prawidłowego połączenia obu elementów. Co więcej, jeśli jedno działa dobrze, może nawet wciągnąć drugie w takie perypetie. Dlatego właśnie odżywianie jest kluczowym aspektem tego zagadnienia. To, co jemy, wpływa zarówno na nasze ciało, jak i na umysł, więc im zdrowsze, im więcej składników odżywczych i im więcej energii żywność może wytworzyć dla naszego organizmu, tym lepiej. Z tego powodu, mówimy o serii żywności, które zwiększają koncentrację. W dużej mierze, spożywanie pewnych produktów pozwala nam utrzymać wspomnianą równowagę w naszym organizmie, zawsze dążąc do jasno określonego celu. Nasze ciało może nas prosić o pewne rzeczy, ale nasz umysł zawsze będzie naciskał na skupienie, którego potrzebujemy. Na przykład, jeśli nie jesteśmy głodni, nie będziemy myśleć, że jesteśmy głodni.

Wegańskie potrawy co poprawią koncentrację

Ta różnica jest głównie twórcą konfliktu, gdyż wiele czynności, które wykonujemy na co dzień, wymaga momentów skupienia. Brak koncentracji, oprócz tego, że nie pozwala nam na wydajną i komfortową pracę, implikuje pojawienie się innych czynników, takich jak kłótnie, narzekania czy stres. W tym celu, podobnie jak w wielu innych aspektach życia, dobre odżywianie zawsze jawi się jako jeden z podstawowych warunków do spełnienia. Poniżej przedstawiamy listę, która spełnia dwa niezbędne wymogi dobrego jedzenia. Po pierwsze, że posiada składniki odżywcze i komponenty, które zaspokajają nasz apetyt, a po drugie, że jest bogaty w kwasy tłuszczowe, które wspierają połączenia międzymózgowe.

Awocado.

Awokado, owoc, który stał się tak modny w ostatnich czasach, jest bogaty w tłuszcze jednonienasycone, które są uważane za dobre i niezbędne dla naszego zdrowia. Jego zalety mają wpływ zarówno na mózg, pomagając poprawić połączenia synaptyczne naszych neuronów, jak i na serce, pomagając regulować poziom cholesterolu, oczyszczając tętnice i poprawiając krążenie krwi w mózgu.

Orzechy włoskie.

Orzech włoski, który ma kształt mózgu, już zachęca nas do myślenia, że może być dobry dla naszego zdrowia i innych zdolności, takich jak w tym przypadku koncentracji. Orzechy włoskie zawierają polifenole, które doskonale zapobiegają stresowi i utlenianiu się organizmu, a tym samym poprawiają zdolności poznawcze, w tym koncentrację. Jedzenie kilku orzechów włoskich dziennie jest dobre dla zdrowia naszego mózgu. Ponieważ orzechy są tuczące, osoby z nadwagą powinny spożywać je tylko rano i w niewielkich ilościach.

Banan.

To po prostu rewelacyjny owoc: potas, witaminy, błonnik, magnez – jest bezkonkurencyjny w aspektach związanych ze zdrowiem mózgu, a jego działanie jest powszechnie znane ze wspaniałego wpływu na pamięć. Witamina B6, również występująca w bananach, wspomaga naturalną produkcję serotoniny, noradrenaliny i dopaminy – neuroprzekaźników związanych z koncentracją.

Herbata.

W herbacie nie chodzi oczywiście tylko o teinę czy kofeinę. Kofeina, na przykład, znajduje się również w innych produktach spożywczych, takich jak kawa i czekolada. Różnica między herbatą a tymi pokarmami polega na charakterystycznym dla herbaty aminokwasie – L-teaninie, pierwiastku, który aktywizuje nasze poczucie czujności, poprawia czas reakcji i pomaga utrzymać pamięć w dobrej formie.

Zielone warzywa liściaste.

Zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak, rukola, boćwina i podobne, które są znane i charakteryzują się intensywnym zielonym kolorem liści, są przypisywane bogatej kombinacji przeciwutleniaczy i witamin C, E i A. Według niektórych badań lub badań, zapobiegają one spadkowi czujności umysłowej i utrzymują wszystkie funkcje mózgu aktywowane.

Drożdże piwowarskie.

Drożdże piwne są nieocenione pod względem właściwości zdrowotnych, ponieważ są pokarmem bogatym w witaminy i minerały, w tym witaminę B12 i kwas foliowy, które są niezbędne i doskonale wpływają na pamięć. Dzięki witaminom z grupy B wzmacnia centralny układ nerwowy, dlatego może być stosowany w celu uzyskania pewnej poprawy w przypadku depresji, lęku, stresu lub apatii, czyli aspektów, które mogą również wpływać na utratę pamięci. Doskonale nadaje się do spożywania w postaci proszku, zmieszanego z odrobiną soku.

Głóg.

Ta roślina lecznicza jest idealna do poprawy przypadków utraty pamięci, zwłaszcza u osób starszych, ponieważ poprawia krążenie krwi. Jest również doskonałym środkiem na problemy z sercem. Można go spożywać w postaci naparu, spożywając co najmniej trzy filiżanki dziennie, lub jako ekstrakt uzupełniony zgodnie z zalecanym dawkowaniem.

Owoce cytrusowe.

Owoce cytrusowe, takie jak cytryna, pomarańcza i grejpfrut, pomagają poprawić pamięć, gdy są spożywane na pusty żołądek. Można je spożywać na surowo lub przygotować z nich sok. Zaleca się, aby sok ten był naturalny, domowej roboty i spożywany zaraz po przygotowaniu. Możemy go dosłodzić odrobiną agawy lub syropu klonowego i będziemy mieli doskonały preparat do utrzymania koncentracji.

8 wskazówek dla doskonałej koncentracji.

Dobre odżywianie nie pomoże naszym zdolnościom poznawczym, jeśli nie zrobimy tego po swojemu. Dlatego też, oprócz listy ośmiu pokarmów, które sprzyjają koncentracji, oferujemy Ci kolejną sekcję z poradami i wskazówkami, które możesz zastosować w praktyce.

  1. Poznaj siebie. Musisz wiedzieć, jaki styl uczenia się najbardziej Ci odpowiada, jakie czynniki Cię rozpraszają, a zwłaszcza jak daleko sięga Twoja uwaga.
  2. Zdefiniuj swoje codzienne czynności. Ustal codzienną hierarchiczną klasyfikację według ważności zadań. Dla tych z was, którzy mają dobrą pamięć fotograficzną, dobrą metodą jest użycie kodowania kolorami.
  3. Dobre planowanie. Określ właściwe tempo, czas potrzebny na wykonanie każdego zadania lub po prostu lepiej wykorzystaj swój czas.
  4. Zwróć uwagę na swoje otoczenie. Czy otaczają Cię liczne elementy, które mogą powodować utratę koncentracji? Telewizor, radio, telefon — możesz zmniejszyć ich wpływ. Wyeliminuj jak najwięcej przedmiotów, które rozpraszają Twoją uwagę, dodaj elementy, które promują Twój komfort i trzymaj się tego, co najważniejsze.
  5. Medytacja. Joga, pilates, tai chi – jest wiele zajęć, które przyczyniają się do relaksu i dobrego samopoczucia. Zmniejsza niepokój, stres i zmęczenie, wprowadzając cały organizm w doskonałą harmonię.
  6. Zadania zastępcze. Czasami popadamy w monotonię. Zmieniaj zadania, wyznaczaj łatwiejsze i trudniejsze w zależności od pory dnia, a unikniesz znużenia i nudy.
  7. Odpoczynek jest kluczem do sukcesu.
    Brak odpoczynku wpływa na jasność naszych myśli i wydajność, jaką możemy wydobyć z naszych ciał i umysłów. Siedem do ośmiu godzin nieprzerwanego snu.
  8. Nagroda. Każdego dnia, lub w każdy weekend, poświęć sobie czas. Ćwicz, uprawiaj sport, spotykaj się z przyjaciółmi, wyjdź na spacer, obejrzyj ulubiony film lub serial. Cokolwiek wolisz, ale rób to. Mózg nie jest w stanie utrzymać się w ciągłym skupieniu.

Koncentracja jest zdolnością, która jest ściśle związana z uczeniem się i pamięcią. Podobnie jak uczenie się i pamięć, ma ona właściwość ciągłego rozwoju. Więc teraz już wiesz: nie poddawaj się i kontroluj swój umysł.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*